Lördag och mässa

Lördag och jobbet här på klostret fortsätter! Lektionerna går allt bättre, och nu har vi just haft en enormt duktig konstnär här som gjort skulpturer med barnen (han var här ons-fre) så jag har fått lite avlastning i barnpassningen. Skönt! Nu skall jag alldeles strax iväg till kyrkan (haha, här innebär det "gå 20 meter") för att börja sjunga upp med kören inför mässan. Min röst har varit alldeles skev och närmast död det senaste, men det gör inte så mycket. Jag sjunger lite tystare och får ändå utmaning genom att försöka sjunga med andra samt att stå i första raden i kören framför en hel församling. Nervositeten känns ändå ok på ngt vis, man tar ju stöd mentalt mot varandra när man står där! Himla mysig kör måste jag säga. I helgen är alla lediga från sina lektioner vilket innebär att inte heller jag har lektionsjobb (eftersom eleverna är lediga) men jag behöver förbereda nästa veckas undervisning så smått ändå. Känns dock rätt roligt, särskilt som jag märker hur mina elever blir allt duktigare samt hur språknivån skiljer sig mer påtagligt mellan dem som regelbundet deltar i lektionerna jämfört med dem som inte gör det. Har nog åkt på någon slags halvförkylning för jag är extremt trött hela tiden. Igår somnade jag mitt på dagen och sov hela 2h! Fick sovit en del inatt men är ändå dödstrött nu. :( Jobbigt! Kanske blir bättre när jag fått andas igång lite i sångteknik och sång. Nu måste jag börja förbereda mig (=läsa noter och fixa håret). ;) <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Livet enligt Maddie

En framtidsblogg där jag övar på att fokusera på allt ljust i tillvaron istället för på det mörka.

RSS 2.0